Events & Aktiviteter

Här presenteras kommande och pågående aktiviteter.

No Events are found.

Arbetskvällar

Första arbetskvällen för säsongen blir den 11 maj, om vädret tillåter.
Vi träffas vid Golfklubbens klubbstuga vid Porfyrdammen (Näset, Älvdalen) klockan 18:00. Medtag handskar och krattor.

Vi bjuder på fika.

Tävlingsprogram 2023

Onsdagsgolf

Varje onsdag kl 19:00 (18:00 fr.o.m. 30/8) hela sommaren. Vi spelar 9 hål, med shotgunstart. Pris till säsongens bästa.

Försommarträffen 10/6

Vi åker på en gemensam resa till en närbelägen bana och spelar en intern tävling under trevliga former.

I år åker vi till Mora GK. Starttider mellan 8:00 8:50

Anmälan på klubbens mail, Facebook eller telefon till Maggan. Senast fredag 9/6 kl 16.

KM 13/8

Klubbmästerskapet spelas som vanligt på Mora GK.

Kommunmästerskapet 27/8

Vem blir bäst i kommunen?Kommunmästerskapet spelas på Idre GK och är en tävling för medlemmar i Älvdalen och Idre GK

Höstutflykten

Årets höstutflykt går till Furudals GK den 10 september.

Porfyrslaget

Säsongen avslutas med en speciell tävling på vår egen bana. Tidigare spelades hål 1 från 3 olika Teen, men formatet kommer att stöpas om och gälla alla fyra hålen. Mer info kommer under sommaren

Moras tävlingar

Klubbmästare