Klubbmästerskapet avgjort

Söndagen 14 aug avgjordes årets klubbmästerskap på Mora GK. Vädret var denna dag faktiskt utan nederbörd, trots ösregnet på morgonen så höll det sedan uppe under hela eftermiddagen. Banan var dock på grund av sommarens (?) oupphörliga regnande så vattensjuk att hål 16 och halva 17 var avstängda så det blev 2 provisoriska par-3or. Resten av banan var blöt men spelbar. Greenerna var väldigt fina och fria från vatten.

Totalt 16 deltagare gjorde upp om pokalerna i 4 klasser, och vinnarna är: Scratch – Kenneth Granath, Herrklassen – Lars-Erik Wiik, Damklass – Bigitta Sohlberg, Juniorklass – Jacob Lindkvist. Stort grattis till vinnarna!

Andra priser: Närmast hål – Lars-Göran Backlund, Longest Drive – Kenneth Granath, samt ett nyinstiftat pris från kansliet – Snyggaste Scorekort – Rolf Lindkvist

Jacob Lindkvist, Kenneth Granath, Bigitta Sohlberg, Lars-Erik Wiik
Larsa Backlund